bLoG sAyE

bLoG sAyE

follower2 yg dipakse

Thursday, April 5, 2012

SMS je koot


Asalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh!!! salam sejahtera salam 1 melaka!! ermm agak lame jugak aku biarkan blog nie! sampai berkulat ...berulat..bertahi cicak dan sewaktu denganye!! sekarang aku dah kurang aktiviti  berblog-bloging...berfacebooking...youtubeing...googleing dan lain2 lagi sume sebb wafi aku kene jilat dek petir!!! my abang nye pasal la nie! degil tengah2 hujan ribut!! na maen dota sngat!!! ergh lelaki-2! aku dah lame tak tabur story ka sini!! skunk dah bnyak sngat story!! smpai tak tahu na tulis yg ne satu!! ah syero-2~~ ah aku skunk dah form 4!! wah tak sangkenyepunn~~~ hahah!! tapi still pendek!! :'( ah semalam aku de borrow buku shafwan my monitor kelas!! ah lupe na cite aku jadi penolong ka kelas!! hahah!! sambung alek aku pinjam buku!! pasal2 agame  dak shafwan!! jakun tak pernah bace buku cam gitu sebb selalu asyik study novel cinte je!! ah ade terbace satu artikle nie die kate apekah hukum kite berSMS!! dengan lelaki or perempuan yang bukan ajnabi/ajnabiyah(mahram)!!! lebih kurang la ayat die cm gitu!! pastu ustaz tu jawab !!hukum berSMS dengan lelaki or perempuan yang bukan ajnabi/ajnabiyah hukumnya adalah haram!!! melainkan isikandung SMS itu mengaitkan pekara2 yang penting like urusan jual beli ke...urusan yang penting!! TETAPI jika isi kandungan SMS itu berbunyi sebegini''Hai awak'' ''Nak kenal boleh'' ''Awak buad apa'' dan sewaktu denganye maka hukumnya haram!! pada mulaynye aku agak terkejut!! na je g tnye 1 skola same ade kenyataan tu betol ke ta!! ah baru lah aku tahu sekarang!! nasib baik!! aku bukan budak yg gile ngn SMS!! alhamdulilah!! bile aku tnye kawan aku ape nak buad lepas nie die kate ta tahu je~~ so0 sape  yang rajen bace bende!! nie rennung-2 kan lah ye wahai teman-2 sekalian! serious dalam buku tu mcm-2 aku belaja! ccontohnye pasal COUPLE! sebenarnye haram couple tu!!wah baru ketahuan!tapi aku tak ingat tajuk buku tu lupe biase lah memory card dah penuh! nnt kalo aku dah ingt aku promote ka sini! okey lah sampai secoit nie saje coretan kite bubye!!
SyeRo A

No comments:

Post a Comment